Środki wspomagające parkowanie: Te elektroniczne narzędzia pomocnicze są naprawdę przydatne

0
287

Są one dostępne dla zmodernizowanych i wyeksploatowanych pojazdów: urządzenia parkingowe zostały zaprojektowane tak, aby ułatwić życie kierowcy. Różne systemy kosztują różne kwoty pieniędzy – i nie wszystkie mają taki sam sens. W następnym rozdziale dowiesz się, którzy asystenci kierowcy najlepiej zabezpieczą Cię przed problemami z parkowaniem.

Nowoczesne samochody mają swoje pułapki. Stylowe pufy lub duże SUV-y często zdobywają punkty swoim wyglądem, ale mniej wyrazistością. Utrudnia to nawet kierowcom z wieloletnim doświadczeniem w manewrowaniu na wąskich parkingach. Każdy, kto nie może poprosić o pomoc podczas parkowania, naraża się na ryzyko uszkodzenia zaparkowanych samochodów lub własnego samochodu. To nie tylko denerwujące, ale i drogie. Czasami może to być krzyżyk na liście opcji asystenta parkingu lub doposażenie w odpowiednią pomoc.

Najłatwiejsze do zmodernizowania: Systemy ostrzegania odległościowego oparte na czujnikach

Zarówno w wersji standardowej, opcjonalnej jak i doposażonej: Wśród najtańszych urządzeń parkingowych znajdują się urządzenia ostrzegawcze. Zarówno systemy ultradźwiękowe, jak i radarowe ostrzegają kierowcę wzrokowo lub akustycznie, gdy zbliży się on do przeszkody. W tym celu czujniki montowane są w zderzaku ex works lub retrospektywnie, które w sposób ciągły mierzą odległość od przeszkody. Wyświetlacz w kokpicie lub zmieniający się akustyczny sygnał ostrzegawczy informuje kierowcę, ile miejsca pozostało mu przed lub za kabiną. Takie pomoce parkingowe mogą być postrzegane jako przydatne wsparcie przy szacowaniu odległości. Nie zawsze jednak są one wiarygodne. Czasami nie wykryto przeszkód bocznych lub trudno jest rozróżnić sygnały ostrzegawcze.

Bardziej sensowne, ale droższe: kamery z widokiem na tył

Kamery cofania są bardzo pomocne przy ocenie odległości i wykrywaniu przeszkód. Można je również zakupić u producenta lub zamontować indywidualnie. Podobnie jak w przypadku czujników postojowych, zakres cenowy jest również bardzo różny. Zasadniczo jednak kamera cofania jest droższa niż zwykły detektor odległości. Jest to również bardziej pomocne w tym względzie, ponieważ zastępuje to, czego kierowca nie ma: widok za zderzakiem. Oszacowanie odległości pozostawia się kierowcy.

Do miejsca parkingowego ręcznie: Samokierujące urządzenia wspomagające parkowanie

Jednakże systemy samosterowania nie są dostępne dla wszystkich modeli pojazdów. Oprócz czujników montowanych z przodu i z tyłu pojazdu, potrzebne są również czujniki boczne i elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Często stosuje się również kamerę do oglądania z tyłu, dlatego systemy samosterowania należą do najdroższych urządzeń parkingowych. Oferują kierowcy maksymalny komfort. Wszystko, co musi zrobić, to przyspieszyć, asystent zajmuje się układem kierowniczym do i z układu kierowniczego.

Czy można doposażyć kamerę cofania?

Z nielicznymi wyjątkami można dodatkowo zamontować tylną kamerę dla samochodu. Należy jednak zwrócić uwagę na koszty i obliczyć, czy pieniądze na ten cel lepiej inwestować gdzie indziej. Obecnie większość samochodów ma podstawowe zabezpieczenie przed przypadkowymi kolizjami podczas cofania. Sygnał akustyczny staje się szybszy i bardziej inwazyjny, im bliżej zbliżasz się do obiektu.

Słaby przegląd bez kamery widoku z tyłu

Lusterko wsteczne, a zwłaszcza lusterko wewnętrzne nowych modeli samochodów nie daje prawie żadnego widoku na to, co dzieje się za samochodem. W przeszłości można było spojrzeć na prawie całą tylną część samochodu z prostym wyglądem ramion, ale teraz widać tylko grubą połowę samochodu.

Pomocna może być kamera cofania. Po zresetowaniu włącza się automatycznie. Niektóre modele w zależności od modelu są dostępne z kamerą od samego początku. Koszty te są jednak już teraz stosunkowo wysokie. Podczas modernizacji mogą one podnieść się jeszcze wyżej. Jeśli zostawisz eksperta za sobą, to przepracowane godziny mają największe znaczenie. Czasami nawet cały dzień fumblingów nie wystarczy, aby zainstalować kamerę. Lepiej więc zrobić to samemu.

Czego potrzebuję?

Oczywiście potrzebna jest kamera i przewody połączeniowe. Jeśli masz przyzwoity wyświetlacz na konsoli, możesz zapisać ekran. Kable można również zastąpić połączeniem bezprzewodowym. Jest to oczywiście również dostępne jako kompletny system, tzn. wszystkie kable i śruby/klamry są już w komplecie. Systemy te można zakupić w wersji kablowej lub radiowej. W przypadku wersji radiowej sygnał może jednak zostać zakłócony lub połączenie może być zbyt słabe. Czasami zdarzają się skargi na dłuższe pojazdy, takie jak sprinterzy. Połączenie kablowe jest bezpieczniejszą, ale i bardziej złożoną alternatywą.

Obiektywy do kamer to obiektywy szerokokątne, które oferują najszerszą możliwą panoramę. Ważną cechą kamer jest możliwość widzenia nocnego. Egzotyczną alternatywą byłoby całkowite zastąpienie wszystkich lusterek kamerami. Dzięki temu lusterka zewnętrzne i wewnętrzne mogą zapewnić lepszy wgląd. Zgodnie z §56 StVZO jest to nawet dopuszczalne (choć trudno podejrzewać, że w niemieckiej dżungli obrzędów nie można tego podejrzewać).

gdzie:”Pojazdy silnikowe muszą być wyposażone w lusterka lub inne urządzenia służące do pośredniego widzenia, określone w ust. 2-3, które są tak skonstruowane, aby kierowca mógł obserwować wstecz, z boku i bezpośrednio przed pojazdem[…] wszystkie istotne dla niego operacje ruchu drogowego”.

Jak działa instalacja?

Instalacja kamery widoku z tyłu bezpośrednio nad tablicą rejestracyjnąKamera wchodzi do pokrywy bagażnika bezpośrednio przez tablicę rejestracyjną. Wszystkie nowe modele posiadają w tym celu dziurkowany otwór. Kamera jest podłączona do światła cofania, dostaje tam zasilanie i wie, kiedy ma pracować oraz wysyła sygnały przez światło.

Przewód należy następnie poprowadzić razem z pozostałymi przewodami przez wykładzinę dachu do przodu i do skrzynki bezpieczników. Następnie należy wykonać podłączenie do deski rozdzielczej. Zza urządzenia nawigacyjnego i voila: wszystko jest przewodowe. W wersji radiowej nie ma okablowania. Ważne jest jednak, aby upewnić się, że kamera ma wystarczającą moc i jak może odbierać sygnał z resetu.

W sumie modernizacja nie jest skomplikowanym aktem, wymaga jedynie okablowania i cierpliwości. Oczywiście tańsze jest, jeśli model dostarczany jest z tylną kamerą widokową. To, czy warto przeprowadzić modernizację, jest subiektywną decyzją. Najlepszym sposobem, aby oglądać kamerę w akcji jest spojrzenie na kogoś, kto już ją zainstalował w samochodzie.