Na co zwrócić uwagę przy zakupie kamery samochodowej

0
1520

Miejsca parkingowe są rzadkie, szczególnie w dużych miastach. A gdy kierowca w końcu znajdzie pożądaną lukę, musi zachować ostrożność podczas resetowania pojazdu, aby nie uszkodzić zaparkowanego za nim samochodu. Szczególnie małe miejsca parkingowe są trudne do pokonania w przypadku wielu nowoczesnych samochodów z aerodynamicznie zaprojektowanym tyłem. Często prowadzą one do kosztownych uszkodzeń pojazdu za nim.

Kamera cofania jako pomoc w czasie parkowania

Dlatego też coraz więcej kierowców samochodów wyposaża swoje samochody w systemy kamer z widokiem na tył pojazdu, które zapewniają im dobry widok wolnej przestrzeni za samochodem podczas parkowania. System parkowania kamer wideo jest bardziej niezawodny niż konwencjonalne systemy akustyczne i optyczne: Sygnał nie jest wyzwalany, ponieważ czujnik zamontowany z tyłu nie rozpoznaje przeszkody. Ponadto kamery cofania oferują użytkownikowi więcej informacji niż tylko sygnał dźwiękowy lub miganie diod LED.

W większości nowych modeli pojazdów system kamer cofania tylnego jest już zintegrowany jako opcjonalne wyposażenie dodatkowe. Instalacje fabrycznie montowane są albo do zwykłych systemów kamer cofania, albo do zastosowań w specjalnych obszarach. Na przykład 7-calowy system cofania kolorów z wysokiej rozdzielczości monitorem hd-monitorem. jpgSo wykorzystuje kamery Lexus do oglądania z tyłu, które filmują jedynie krawędź prawej ręki. Wersje Premium oferują widok całodobowy lub widok z lotu ptaka za pomocą kilku kamer zainstalowanych na samochodzie.

Pierwsza kamera cofania została zainstalowana w Nissan Elgrand w 2007 roku. Urządzenia parkingowe montowane obecnie przez producentów samochodów są zazwyczaj częścią systemów samosterowności. Kierowcy, którzy oczekują większego bezpieczeństwa podczas parkowania na przeciwległym parkingu, mogą zainstalować kamerę lub ustawić ją w garażu. Sposób na dotarcie tam jest szczególnie zalecany, jeśli jest to system wiązania kabli. Natomiast kamery cofania sterowane radiowo mogą być dołączane nawet przez nieprzeszkolone osoby w krótkim czasie.

Konstrukcja i funkcjonalność kamer cofania

Kompletne zestawy składają się z kamery wideo z urządzeniem montażowym i przewodem zasilającym, wyświetlaczem i nadajnikiem. Wsporniki parkingowe do instalacji kablowej wyposażone są w kamerę wideo, wyświetlacz, kabel wizyjny oraz jeden kabel zasilający do kamery i monitora. W przypadku wysokiej klasy kamer kablowych dołączona jest skrzynka kontrolna chroniąca system przed przepięciami. Kamery z widokiem do tyłu zasilane są przez tylny reflektor.

Jeśli kierowca włączy bieg wsteczny, włącza się automatycznie. Kabel wideo łączy kamerę widoku do tyłu z ekranem. Kompletne zestawy są z reguły dostarczane nawet ze wszystkimi śrubami i zaciskami kablowymi wymaganymi do montażu. Dostępne są również zestawy bez monitora. W takim przypadku wyświetlacz musi być kompatybilny z innym sprzętem wykorzystującym kamerę cofania do tyłu.

Kamery z widokiem do tyłu montowane są zazwyczaj na ramie tylnej tablicy rejestracyjnej lub w jej obrębie. To miejsce montażu jest odpowiednie, ponieważ widoczność jest najlepsza, a w tym miejscu najmniej widoczna jest kamera widoku do tyłu. Kamera wideo umieszczona z tyłu samochodu filmuje obszar za pojazdem i przesyła sygnały obrazu przez radio (nadajnik) lub kabel do wyświetlacza, gdzie są one wyświetlane kierowcy. Monitor jest zwykle mocowany do deski rozdzielczej przyssawką lub mocowany do lusterka wstecznego.

Niektóre ekrany znajdują się również na osłonie przeciwsłonecznej. Nowoczesne kamery cofania to przeważnie kolorowe kamery wideo o wysokiej rozdzielczości. Monitory wyposażone są w 5 lub 7-calowe ekrany dotykowe. Jeśli posiadasz już system nawigacyjny w pojeździe, na ekranie nawigacji można nawet wyświetlać zdjęcia tylnej kamery. Jeśli wyświetlacz musi być zakupiony oddzielnie, ponieważ nie jest dołączony do zestawu, kupujący powinien upewnić się, że jest to kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości z możliwością wyświetlania wideo (Multimedia Display).

Zwykłe kamery z widokiem na tył oferują zasięg widzenia od 110 do 180 stopni. Wysokiej jakości modele posiadają również funkcję widzenia nocnego: 4-12 zintegrowanych diod LED na podczerwień oświetla niewidoczne martwe pole za samochodem, dzięki czemu nawet w zupełnej ciemności można łatwo i bezpiecznie zaparkować. W niektórych modelach wysokiej jakości, użytkownik może umieścić na obrazie monitora różne pasy barwne, pokazując mu, w jaki sposób samochód będzie parkował z aktualną pozycją kierownicy. Inne oznaczenia wskazują, kiedy kierowca powinien uderzyć w kierownicę, aby bezpiecznie dotarł do celu bez uderzenia.

Kamery widoku do tyłu połączone z systemem pomiaru odległości wskazują dokładną odległość od przeszkody w centymetrach. Niektóre kamery cofania wyposażone są nawet w tryb zoom dla strefy sprzęgania przyczepy, dzięki czemu kierowca może poruszać się w pobliżu przyczepy. Ponadto wysokiej jakości tylne kamery wyposażone są w migawkę – pokrywę obiektywu, która otwiera się automatycznie po włączeniu tylnego biegu i chroni kamerę przed wilgocią i brudem.

Specjalne kamery

Niektórzy producenci oferują kamery dwuoczkowe. Są to kamery z widokiem na tył, które są połączone z dodatkową kamerą z widokiem do tyłu z szerokokątnym obiektywem. Zapewnia widok na drogę do tyłu i odległą. Obie kamery pracują niezależnie od siebie i mogą być ustawiane przez użytkownika.

Trzyczęściowa kamera cofania wykorzystuje lusterko pryzmatyczne, aby uchwycić prawą i lewą stronę pojazdu i zapewnia prostą widoczność z tyłu pojazdu (180° bez zniekształceń). Transportery i pojazdy użytkowe wyposażone są w kamery z widokiem na tył pojazdu o bardziej wytrzymałej konstrukcji i wyższej klasie ochrony IP, ponieważ są one narażone na większe obciążenia niż kamery montowane w samochodach osobowych. IP 68 (zabezpieczenie przed kurzem i wodoodpornością podczas ciągłego zanurzenia) oraz IP 69K (zabezpieczenie przed promieniowaniem pary wodnej) nie jest niczym niezwykłym w przypadku obudowy tych tylnych kamer.

Samoczynne doposażenie kamery cofania

Jeśli nie chcesz, aby instalacja systemu kamer cofania tylnej części pojazdu była kosztowna za pośrednictwem producenta samochodu, możesz również zainstalować zestaw samodzielnie. Przy zakupie ma on do wyboru wybór pomiędzy systemami kamer cofania okablowania i kamer sterowanych radiowo.

Kamera z kablem lub bezprzewodowa kamera cofania?

Kablowa pomoc parkingowa wymaga większej zręczności manualnej niż instalacja bezprzewodowych kamer cofania. Powodem tego jest konieczność wiercenia korpusu w celu zamocowania kamery. Jeśli nie są Państwo tego zaznajomieni, najlepiej zlecić przeprowadzenie tych czynności w wykwalifikowanym warsztacie. Kamera jest niepozornie przymocowana do przedniej części pokrywy bagażnika.

Aby zainstalować kable, wykładzinę należy podnieść do góry. system cofania – za pomocą kamery przenośnikowej. jpgPłyta rozdzielcza jest przekształcana w celu zamontowania monitora. Chociaż systemy kablowe powodują stosunkowo wysokie koszty akwizycji, są one zazwyczaj mniej podatne na utratę obrazu niż kamery bezprzewodowe, które mogą być zakłócane przez telefony komórkowe, maszty radiowe i radia.

Odwrotne kamery pracujące z sygnałami radiowymi są tańsze. Są one nawet szybkie i łatwe do zainstalowania przez nietechnicznych użytkowników, ponieważ wymagają jedynie kilku krótkich odcinków okablowania. Kamerę widoku z tyłu montuje się w dostarczonym systemie montażu w lub na ramie tablicy rejestracyjnej. Należy jednak upewnić się, że uchwyt kamery pasuje do danego modelu samochodu.

Ekran jest montowany na desce rozdzielczej za pomocą przyssawki lub jak wyświetlacz nawigacyjny na przedniej szybie. Następnie włącz monitor i podłącz go do kamery tylnej. Jeśli kierowca chce na stałe odbierać obrazy z kamery z podwójnymi oczami na ekranie, tzn. jeśli chce je wykorzystać jako cyfrowe lustro wsteczne, musi podłączyć je kablem do tylnego światła. Użytkownicy, którzy chcą przełączyć się na sterowanie radiowe, mogą to zrobić za pomocą bezprzewodowego nadajnika radiowego.

Co należy wziąć pod uwagę przy zakupie kamery cofania?

Zasadniczo przed zakupem kamery widoku z tyłu ważne jest, aby wiedzieć, czy obraz powinien być wysyłany drogą radiową lub kablową do ekranu w kokpicie. Zazwyczaj należy powstrzymać się od używania tanich urządzeń, bez względu na ich rodzaj, ponieważ zazwyczaj nie są one dobrze wykonane (rozdzielenie wymiarów!) i nie dostarczają dobrych zdjęć. Sprawdzając na miejscu instalację kamery widoku z tyłu, można sprawdzić za pomocą testu ciśnieniowego, czy materiał obudowy jest wystarczająco wytrzymały: Jeśli powierzchnia nieco ustępuje, użyto cienkiego, gorszego materiału.

Ponadto kupujący powinien pamiętać, że doposażony system kamer nie jest niewidoczny i zastanawiać się, czy funkcjonalność jest dla niego ważna, czy też powinien mieć dodatkową atrakcyjną konstrukcję. Dobrze funkcjonujące, wysokiej jakości kamery cofania są stosunkowo niedrogie. Dla modnych projektantów modeli, klienci muszą jednak głębiej zagłębić się w kieszenie. Ważne jest również, aby zakupiony zestaw posiadał zrozumiałą i dobrze ilustrowaną instrukcję obsługi.

Aparat

Kamera powinna posiadać solidną obudowę, ponieważ jest stale narażona na działanie wiatru i czynników atmosferycznych. Najlepszym rozwiązaniem są kamery z obudową posiadającą co najmniej klasę szczelności IP65: są pyłoszczelne i zabezpieczone przed strumieniem wody. Dlatego nawet okazjonalna wizyta w myjni tylnej kamery nie ma znaczenia.

Zalecane są również pomoce parkingowe z okiennicą. Jednak tylko montaż kamery we wnętrzu zapewnia stuprocentową ochronę przed wpływem czynników atmosferycznych. Tylna kamera powinna mieć wystarczająco szeroki kąt widzenia (co najmniej 130°), zapewniać autentyczny obraz bez zniekształceń, oświetlać martwe pole za pojazdem oraz mieć optymalny kolor i kontrast. Duży kąt widzenia możliwy jest w szczególności dzięki ruchomym kamerom z tylnym widokiem.

Ponieważ podświetlenie nie wystarcza do nocnego zresetowania samochodu, kamera powinna być wyposażona w dodatkową funkcję widzenia nocnego o maksymalnym zasięgu do 10 metrów. Zalecane są również kamery odwrócone z elektroniką samogrzewającą. Zapobiegają one powstawaniu kondensacji wody w obudowie i zapewniają dłuższą żywotność rejestratora. Jeśli chcesz zainstalować kamerę bliźniaczą, wybierz jedną z kamer o kącie 60°, aby wykorzystać ją jako lusterko wsteczne. Taotroniczne 7-calowe cofanie kolorów z systemem zdalnego sterowania m-tft-lft-lcd-monitor-with-remote control. jpgg.

Nigdy nie należy kupować aparatu z efektem rybiego oka, ponieważ zniekształca on obiekty obrazu. Jeśli chcesz mieć pewność, że aparat tego nie robi, powinieneś poszukać w opisie produktu informacji „bez efektu rybiego oka”.

Monitor

Najlepiej kupić dobry kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości i realistycznej reprodukcji kolorów. Nawet modele o rozdzielczości 640 x 488 pikseli zapewniają ostre obrazy z wyraźnym kontrastem. Zalecane są monitory z wbudowaną regulacją jasności: automatycznie dostosowują jasność wyświetlacza do oświetlenia otoczenia.

Przyjazne dla użytkownika wyświetlacze dotykowe z prostą, intuicyjną obsługą i przejrzystym menu, które pozwala szybko znaleźć to, czego szukasz. Proste monitory posiadają tylko analogowe elementy sterujące. Polecamy wyświetlacze, które umożliwiają włączanie kolorowych ścieżek i linii odstępów oraz wyświetlanie informacji o odległości. Odległości powinny być wyświetlane dokładnie w centymetrach.

Zasadniczo nie zaleca się zakupu tanich kamer do obserwacji tylnej. Tanie modele można rozpoznać na przykład po tym, że ekran jest często zakłócany przez zewnętrzne sygnały radiowe. Ponadto tanie wyświetlacze z przeszklonym ekranem ochronnym mają tę wadę, że kierowca patrzy na odbicia obrazu w ciągu dnia i nie jest w stanie zobaczyć tego, co jest pokazane. Najlepszą alternatywą w tym przypadku są monitory LCD z wyświetlaczem antyrefleksyjnym.

Jeśli chcesz używać ekranu jako ekranu multimedialnego, możesz podłączyć go do odtwarzacza DVD i oglądać filmy w jakości HD. Jeśli jest podłączony do systemu DVB-T, może oglądać telewizję.

Przekaźnik

Bezprzewodowo sterowane kamery cofania muszą być podłączone do nadajnika w zestawie, który przesyła sygnały podglądu odbierane z kamery wideo do wyświetlacza. W przypadku zestawów o wyższej jakości nadajnik jest już wbudowany w obudowę kamery, dzięki czemu nie ma potrzeby instalowania dodatkowych urządzeń. Kupując nadajnik, którego antena musi być skierowana na ekran, należy zamontować urządzenie w taki sposób, aby podczas jazdy nie ześlizgnęło się ono.

Kamery cofania do samochodów kempingowych

Od stycznia 2007 r. pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony musiały być wyposażone w urządzenie zgodne z §56 StVZO (niem. StVZO) umożliwiające kierowcy widzenie z tyłu, z boku i z przodu. RV, samochody osobowe i ciężarowe są jeszcze trudniejsze do parkowania niż zwykłe pojazdy. Szeroka konstrukcja lusterek wstecznych sprawia, że nie można ich w ogóle stosować. Podczas parkowania kierowca musi również zwrócić się o pomoc do instruktora.

Przedmiotowa regulacja jest zawsze problematyczna, jeśli nie ma nikogo, kto mógłby to zrobić. W tym przypadku pomoc można uzyskać instalując kamerę z widokiem z tyłu. Kierowca samochodowy powinien jednak pamiętać, że nawet najwyższa jakość technicznego wsparcia parkowania nie zastępuje prawnie drogowskazu.

Rodzaje montażu w domach jednorodzinnych

Kupujący ma również do wyboru systemy kamer kablowych i bezprzewodowych dla domów mobilnych. Kable kamery widoku na tył mogą być instalowane tylko przy dużych nakładach czasu i pieniędzy, ale oferują wysoką niezawodność sygnału i ciągły dobry obraz na wyświetlaczu. Bezprzewodowe kamery z widokiem na tył mogą powodować problemy związane z siłą sygnału: Jeśli sygnał radiowy nie jest wystarczająco silny, obraz dociera na monitor z opóźnieniem czasowym lub zniekształcony.

Długie samochody osobowe i przyczepy mają z tym szczególne trudności, ponieważ wiele części metalowych zainstalowanych we wnętrzu pojazdu jest bardzo wrażliwych na sygnał radiowy. Z tego powodu przy zakupie kamery widoku z tyłu do domu samochodowego należy wybrać wyłącznie wysokiej jakości urządzenie dalekiego zasięgu, odpowiednie do użytku w domach jednoosobowych (lub użyć systemu kablowego). Jeśli jednak zdjęcia są nadal widoczne, należy koniecznie zatrzymać samochód podczas parkowania. Zakłócenia obrazu są zazwyczaj zawsze możliwe w przypadku sygnałów radiowych, ponieważ w Niemczech dopuszcza się jedynie prywatne korzystanie z częstotliwości 2,4 GHz i jest to możliwe również przy maksymalnej mocy 50 Nano-Watt, która jest odpowiednia dla samochodów osobowych, ale niewystarczająca dla większych i bardziej kompaktowych pojazdów.

Jeśli chcesz zamontować kamerę widoku z tyłu na kamperze, nie należy wybierać ramki tablicy rejestracyjnej, ale miejsca pod trzecim światłem hamowania, aby hamowanie na monitorze nie powodowało odbić światła. Kamera wideo z certyfikatem IP, która zazwyczaj znajduje się w solidnej obudowie ze stali nierdzewnej, jest montowana pośrodku pojazdu na wysokości od 2,30 do 2,50 metra. Jeśli kamera zostanie przypadkowo ustawiona zbyt nisko, nie można realistycznie oszacować szerokości pojazdu i nie można wykryć na czas przeszkód, takich jak zawieszanie gałęzi. Diody podczerwieni wbudowane w obudowę kamery zapewniają bezpieczeństwo podczas nocnego parkowania.

Monitory systemów kamer widoku z tyłu dostępne w postaci kompletnych zestawów mają przekątną ekranu 5 lub 7 cali. W niektórych modelach można nawet wybrać format obrazu: Dostępne są opcje 16:9 i 4:3, ale ważne jest, aby obraz na monitorze był w 100% identyczny z obrazem na lusterku wstecznym pojazdu. Należy obrócić obraz.

Test z wydrukowaną etykietą w kamerze pokazuje, czy monitor jest ustawiony poprawnie: Czcionka musi być wyświetlana odwrócona na wyświetlaczu. Idealnie byłoby, gdyby wyświetlacze dla samochodów osobowych pełniły funkcję ściemniania w przypadku silnego nasłonecznienia. Właściciele nowszych samochodów mogą doposażyć kamerę podglądu z tyłu poprzez podłączenie jej do wbudowanego monitora (monitora) – ekranu dotykowego TFT z wbudowanym odbiornikiem do przetwarzania sygnałów PAL.

Powinna również istnieć możliwość wybrania kolorowych znaczników odległości dla monitorów silnikowych, co zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo podczas resetowania.

Systemy łączone

Kamery wsteczne w samochodach kempingowych to często kamery konwekcyjno-komputerowe z widokiem z bliska i zasięgiem widzenia na dalekie odległości (kamery o podwójnym wzroku): podczas jazdy na autostradzie, tryb widzenia na duże odległości zapewnia dobrą widoczność do tyłu, a tym samym większe bezpieczeństwo jazdy. W związku z tym, że wielu właścicieli domów mechanicznych preferuje korzystanie z kamery widoku z tyłu w połączeniu z systemem nawigacji, tryb zdalnego podglądu musi być aktywowany oddzielnie dla kamer tego typu. Poprzednio wyświetlana mapa znika i ustępuje miejsca obrazowi z kamery.

Prowadzenie trasy jest jednak kontynuowane akustycznie. Dla tych, którzy lubią wygodę, monitor może być również używany jako stacja multimedialna. Najlepsze kamery cofania dla kempingowców są dodatkowo wyposażone w Bluetooth do korzystania z funkcji głośnomówiącej smartfona lub połączenia MP3 oraz DVB-T Ready do odbioru programów telewizyjnych.

Znani producenci kamer cofania

Firma Pro-User GmbH ma swoją siedzibę w Rimsting w Bawarii i specjalizuje się w produkcji technicznych akcesoriów samochodowych (ogrzewanie trzciny, przewody zasilające, ładowarki akumulatorów, urządzenia testowe itp. 7-calowy, kolorowy monitor tft tft kolorowy – kabel połączeniowy kamery kolorowejip67-incl-20-metrowy. Szczególnie popularne wśród sterowników jpgEs są ich bezprzewodowe systemy kamer do oglądania z tyłu, które mają doskonałą moc nadawania i są łatwe w instalacji. Wszechstronnie stosowane są wytrzymałe i wysokiej jakości bezprzewodowe kamery wideo Pro-User, dzięki czemu można je wyposażyć w autobusy, furgonetki i samochody kempingowe. Dostarczane są wraz z płytą montażową do montażu na tablicy rejestracyjnej oraz kablami do podłączenia monitora i kamery do zasilania.

W zależności od modelu, posiadająca certyfikat IP65 obudowa kamery cofania posiada także tryb nocnego widzenia oraz łączność Bluetooth do telefonów komórkowych. Pro-User oferuje również mniejsze ekrany dla kamer z widokiem z tyłu.

TaoTronics, amerykańska firma z siedzibą w San José w Kalifornii, od 2008 roku produkuje innowacyjne małe urządzenia elektroniczne do użytku domowego (LED light, akcesoria telewizyjne), biurowe (skanery) i urządzenia przenośne (fony słuchawkowe Bluetooth). Oferuje wysokiej jakości i przystępne cenowo modele kamer cofania, które są dostępne jako kompletne zestawy do wszystkich popularnych typów pojazdów.

Monitory LCD firmy TaoTronics do systemów kamer widoku z tyłu mają wielkość 7 lub 3,5 cala i wyświetlają obrazy o wysokiej rozdzielczości z ostrą ostrością i liniami odległości na wyświetlaczu. Posiadają one kilka wejść wideo, dzięki czemu wyświetlacze mogą być również używane do wyświetlania multimediów (połączenie PAL TV). Kamery wyposażone są w diody LED IR do nawigacji nocnej, posiadają szeroki kąt widzenia (135 i 170 stopni) oraz certyfikat IP 67.

Firma LUIS GmbH, z siedzibą w Ammersbek koło Hamburga, specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości systemów kamer cofania i od 1999 roku oferuje swoje produkty. LUIS jest liderem na rynku w Europie w zakresie wspomaganych kamerą urządzeń parkingowych (kamery kablowe i bezprzewodowe kamery z widokiem do tyłu). Kamery LUIS z widokiem na tył pojazdu charakteryzują się wygodną obsługą i atrakcyjną konstrukcją, są również dostępne dla samochodów ciężarowych, dostawczych, kempingowych i użytkowych. W obszernym asortymencie północnoniemieckiego producenta potencjalny nabywca może znaleźć nawet kamery specjalne (kamery z dwoma oczami, lustrzanki boczne ciężarówki, kamery frontowe).

Kamery LUIS z tablicą rejestracyjną są wyposażone w migawkę i wbudowaną grzałkę, dzięki czemu zapewniają dobry obraz nawet przy silnym przymrozku. Odległości od przeszkody za pojazdem są wyświetlane na ekranie z liniami odległości i dodatkowym dźwiękowym sygnałem ostrzegawczym. Przy pomocy konfiguratora na stronie internetowej LUIS potencjalny klient może zestawić własny zestaw kamer z widokiem wstecznym.

Carmedien to nazwa firmy prowadzącej Carlight Shop. Znajduje się w południowo-wschodniej Brandenburgii i specjalizuje się – jak sugeruje nazwa firmy – w produkcji akcesoriów samochodowych, multimediów i monitorów samochodowych. Aparaty parkingowe Carmedien są jednymi z najlepszych w branży dzięki wysokiej jakości obrazu i solidnej jakości wykonania. Firma Carmedien oferuje systemy kamer cofania w trzech klasach: A (modele wyjściowe), B dla zastosowań profesjonalnych i C dla sprzętu klasy premium.

Kamery klasy A przeznaczone są do montażu w samochodach osobowych i pojazdach dłuższych, takich jak samochody kempingowe i dostawcze. B Zestawy kamer z widokiem z tyłu nadają się do wszystkich pojazdów użytkowanych profesjonalnie (ciężarówek, maszyn rolniczych itp.). W kategorii C znajdują się kamery Shutter, Prisma Rearview Cameras (z bardzo szerokim kątem widzenia) i Double Eye Cameras z funkcją podglądu na duże odległości.

Kto kupuje kamerę do oglądania z tyłu, ten robi swój pojazd i sam sobie przysługę. Zapobiega przypadkowemu uszkodzeniu zaparkowanego za nim pojazdu oraz innym przeszkodom stojącym na drodze. Wysokiej jakości kamera cofania chroni torebkę właściciela pojazdu i umożliwia szybki i bezpieczny dostęp do miejsca parkingowego.

Dobre jakościowo dobre kompletne zestawy do modernizacji są już dostępne w rozsądnych cenach.


Warning: A non-numeric value encountered in /home/serwe116/domains/nomadcamera.pl/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 326